Viimeisin kunnostuksesi ?

Yleistä jutustelua. Rajoitetusti myös Cadillaceihin liittymättömiä juttuja.

Moderator: JiipeeH

kääkkä
Coupe Seville

Re: Viimeisin kunnostuksesi ?

Post by kääkkä » Sat Mar 16, 2013 7:43 pm

Tuolle öljypumpun tivarin paksuudelle on olemassa ihan oikea sääntö. Tuo tiiviste määrittelee öljypumpun rattaiden etäisyyden lohkosta. Sitä ei saa jättää pois tahi olla kahta panematta. Kyllä te ymmärrätte tämän asian ja öljynpaineen välisen eron.

Antti A
Convertible Biarritz

Post by Antti A » Sat Mar 16, 2013 11:05 pm

kääkkä wrote:Tuolle öljypumpun tivarin paksuudelle on olemassa ihan oikea sääntö. Tuo tiiviste määrittelee öljypumpun rattaiden etäisyyden lohkosta. Sitä ei saa jättää pois tahi olla kahta panematta. Kyllä te ymmärrätte tämän asian ja öljynpaineen välisen eron.
Jos tarkoituksenasi oli kommentoida tuota sivun 1 ensimmäistä viestiä jossa kirjoitan öljypumpun tiivisteestä niin se tiiviste ei kyllä vaikuta yhtään mihinkään etäisyyksiin mistään. Kyseessä on siis alkujaan huopatiiviste joka estää öljyn imeytymisen ottoputken välistä sihdin sijaan. Ainakaan tämän pumpun kannen välissä ei ole alkuperäisesti tiivistettä ollenkaan. Joten ymmärrän pointin vaikkakin se ei ole aiheeseen liittyvä. Jos tarkoitit toista aihetta niin pahoittelut sekaannuksesta.
Cadillac Coupe De Ville 1959 http://garage59.blogspot.fi/

Flat De Ville
Hardtop Coupe

Post by Flat De Ville » Sun Mar 17, 2013 9:38 pm

Antti A wrote:Vaihdoin uuden mittatikun putken lohkoon. Täytyy sanoa etten voi suositella operaatiota kenellekkään, sen verran meni hermo. Samalla nyt meni sitten öljypohjan tiivarit uusiksi kun se piti irrottaa ja olipahan lujassa kun se tuli laitettua liimalla kiinni. Samalla kasasin ohjaustehostimen pumpun ja sekin vastusti melkolailla kun hihnapyörän akselin kierteissä oli jotain häikkää.

Mulla oli omat taisteluni samojen osien kanssa. Mulla päänsärkyä tuotti tehostajan pumpun päätylaipan asennus. Ei ollut ihan oikean kokoinen se korjaussarjan O-rengas, joten se tahtoi aina lipsahtaa pois urastaan. Hetken murinan ja jurinan jälkeen sain kannen kuitenkin lupsahtamaan paikalleen (toivottavasti O-rengas säilyi ehjänä). Kaikista tähänastisista kunnostuksista pohjat veti kuitenkin tänään vesipumpun kunnostus. Voi hyvät hyssykät miten oli mukava homma! Jos Antti A ei suosittele tuota mittatikun asennusta kellekkään, niin mä suosittelen ostamaan uuden vesipumpun, tai valmiiksi korjatun vanhan. Näin olisin myös itse tehnyt jos olisin tiennyt millanen jumppa on edessä. Onpahan kokeiltu tuokin.. :roll:

Muutoi rojekti etenee ihan ok. Alakerta kasattu, kaikki apulaitteet käyty läpi, laatikko tiivistetty, kannet kasasin eilen ja tänään sutasin ekan kerroksen maalia päälle. Tiistaina varmaan paikalleen. Tässähän voi hiljaa kuiskaten alkaa kohta haaveilemaan savuista.. ehkä.. :wink:

Antti A
Convertible Biarritz

Post by Antti A » Mon Mar 18, 2013 8:11 am

Onneksi teetätin pumpun korjauksen Hessulla :wink:

Flat De Ville
Hardtop Coupe

Post by Flat De Ville » Mon Apr 08, 2013 3:51 pm

Nonniin, nyt on savotta takana! Palkkio talven uurastuksesta tuli savujen muodossa lauantai-iltana. Rahaa ja työtunteja on palanut siihen malliin ettei kehtaa edes ääneen sanoa. Mutta kyllä oli onnellinen tunne kun 390 pärähti käyntiin ja kaikki toimi, huhhuh! :D Nyt sisäänajoa ja sitten viimeiset hienosäädöt. Harmi että rupes tota lunta tupruttamaan, joutuu taas odottaa että tiet kuivaa. Ei vaan malttais odottaa........ :wink:
Attachments
IMG_3660.JPG
KONEEN VIIMEISTELYÄ. LAATIKON HÄNTÄ NÄKYY TAUSTALLA
IMG_3660.JPG (125.71 KiB) Viewed 4142 times
IMG_3685.JPG
KASI MENOSSA KOTIIN
IMG_3685.JPG (159.42 KiB) Viewed 4142 times
IMG_3707.JPG
VALMIS!!!!!!
IMG_3707.JPG (137.41 KiB) Viewed 4142 times

Antti A
Convertible Biarritz

Post by Antti A » Tue Apr 09, 2013 1:18 pm

HIENOA! Onneksi olkoon vaan "flättis" komeasta koneesta. Kyllä tuolla taas kelpaa päästellä ja vähän raottaa jo konepeltiäkin 8) Hyvän värinen -60 Btw.
Itsellä se motti siinä venailee että työkaveri ehtisi tulla tarkistaman ajoituksen vielä astelevyllä. Onhan se vähän hätävarjelun liioittelua ehkä mutta kuten sanoit niin ei viittis tehdä uudestaan kun ei se ole ilmasta. Lisäksi puuttuu pieniä liittimiä letkuihin yms. mutta eipä tässä vielä hätää ole. Toukokuun lopulla pitäis maalarin tallista rullata ulos joku outstanding tyyppinen ratkaisu, joten siinä vaiheessa päästään tiputtamaan kones paikalleen. Kädet syyhyää jo päästä taas Mercuryn rattiin tälle kesää mutta luontoäiti on kyllä vähän vastahakoinen :mrgreen:

Flat De Ville
Hardtop Coupe

Post by Flat De Ville » Tue Apr 09, 2013 8:44 pm

Kiitoksia vain Antti! Kyllä sitä askaretta tuossakin riitti, mutta mun koneremontti on sun savotan ohella sunnuntai puuhastelua :) Kova polte olisi itselläkin pilkkoa auto atomeiksi ja nätittää koko paketti tehdasasuun kuten sinä. Mutta siinä tapauksessa olisi ollut tietenkin järkevämpää hommata halvemmalla täysin projketikuntoinen peli. Tämä auton ostopäätökseen vaikutti kuitenkin ehkä eniten osittainen yhteinen historia "jo" vuodesta -92. Tarkoituksena olisi jossain vaiheessa uusia vielä maalaus ja verhoilu, mutta kun niitä ei yhdessä talvessa saa tehtyä, niin täytyisi saada ensin toinen projekti ajokuntoon. Kesästä ei nimittäin enään selviä jollei tallissa ole joku V8 moottorilla varustettu vaunu nappivalmiina :wink:

Myös omasta mielestäni tuo Persian Sand on ollut ehdottomasti parhaimpia vaihtoehtoja mitä värikartasta on löytynyt silloin -60. Tai löytyihän se jo -59 värikartastakin. Valitettavasti tuo oman auton maalipinta on parhaat päivänsä nähnyt. Siihen on silloin aikoinaan jenkeissä tehty se kuuluisa "myyntimaalaus" ja Californian aurinko on hoitanut loput. Fareclaa ja vaharätin kanssa hikoilua, niin eiköhän tossa taas yhden kesän kehtaa ajella. Hetken jopa harkitsin että laitanko konepeltiä kiinni ollenkaan :P

Tuleeko sun Coupesta muuten valkoinen niin kuin se taisi niissä ekoissa kuvissa olla? Eli "Dover White"? Kyllä se on mukava alkaa kasaamaan kun on kaikki nurkat käyty läpi 8)

Ja noissa koneen kasaushommissa ei voi koskaan olla liian tarkka tai varovainen. Itse luotin puhtaasti merkkeihin, mutta eipä olisi haitannut tarkistaa. Pieni stiplu meinasi tulla kun kasasin alakertaa työpäivän jälkeen vähän väsyneenä. Olin pudottamassa jo öljypohjaa paikalleen kun tuli sellainen hassu tunne.. onkohan kaikki nyt varmasti ok? Luojan kiitos kävin vielä momentilla kaikki läpi, kutosen veivi oli kiristämättä.. :shock: Olisi pieni huolimattomuus tehnyt ison vahingon. Kuten eräs vanha opettajani sanoi; -Mittaa kahtesti, leikkaa yhtesti :D

Antti A
Convertible Biarritz

Post by Antti A » Wed Apr 10, 2013 2:25 pm

Flat De Ville wrote:Tuleeko sun Coupesta muuten valkoinen niin kuin se taisi niissä ekoissa kuvissa olla? Eli "Dover White"?
Mun auto on alunperin pinkki kuten se kuvissakin on. Lastauspihalta otetut kuvat vaan hämää ja itse olin siis myös siinä uskossa että valkoista autoa olen menossa katsomaan kunnes kontin ovet aukesivat :) Alkuperäinen väri on siis Rosewood metallic Paint 49 ja auton sisusta on Trim 48 eli sama kuin persian sandissa. Alussa olin maalaamassa autoa Woodrosella, mutta kyllä se vaan melko aneeminen sitten loppujen lopuksi oli joten päädyin väriin mikä tulee uudemmasta autosta. Jos sävyä haluaa verrata GM:n tuotteisiin niin mm. GM:n Desert rose ja mahdollisesti Siena rose voisi olla sinnepäin. Värin valintaa hankaloitti suureksi osaksi se että mulla on ollut alkuperäiset pinkit sisustamateriaalit jo muutaman vuoden varastossa ja pintaväri piti tietenkin saada sopimaan myös niihin. Haussa oli siis raju pinkki, mutta ei kuitenkaan niin raju että se sotii muun värityksen kanssa. Valittu väri on ehkä enemmänkin roosa kuin vaaleanpunainen. Blogista näkee vähän osviittaa kun siellä on pari kuvaa maalatusta pohjasta..

Flat De Ville
Hardtop Coupe

Post by Flat De Ville » Wed Apr 10, 2013 7:50 pm

Niinpä onkin.. Rintapellistä huomaa värin vähän paremmin. Muutoin olisin edelleen väittänyt valkoiseksi :) Ehkä toi Woodrose on vähän laimee viisysiin. Väri minkä oot pohjaan ruiskuttanut on paljon räväkämpi ja uskon että istuu sisustuksen kanssa ihan hyvin yhteen. Varmaan oot niitä sävyjä kahlannu läpi.. :wink: Mistä muuten tilasit sisustan vermeet? Sms? Kiinnostaisi kuulla kokemuksia kun jossain vaiheessa omakin olisi tosiaan tarkoitus verhoilla. Mitä suurpiirtein raaka-aineet kustanti, tilasitko valmiit ovipahvit, koristelistat jne.. Oliko jotain muita spesiaali juttuja sisustan kanssa?

Antti A
Convertible Biarritz

Post by Antti A » Wed Apr 10, 2013 8:06 pm

Juu, tuo väri noissa blogin kuvissa näyttää melko rajulta mutta ihan noin kirkas se ei ole. Sisustan kamat tuli SMS:ltä. Toimitus oli suht hätänen kun nämä + Mercuryn vastaavat täytyi saada Mercuryn konttiin mukaan kun se lähti Michiganista Suomeen. Tais olla tasan kk aikaa silloin kun tilasin. Laskun ja luottokorttiveiloituksen kanssa takkusin sitten ihan urakalla aina haistatteluihin asti puolin ja toisin ja käpy paloi totaalisesti. Siinä otettiin meikäläisen tililtä kaikki maksut ja kun raja tuli täyteen niin jatkettiin seuraavasta ja seuraavasta jne. Tarkoitushan oli käyttää muiden tilausten maksuun toisen henkilön korttia mutta ei näköjään menny perille. Alla lista materiaaleista mitä tilasin. Jos he tekevät ovipahvit niin ne rungot + listat + merkit yms. pitää toimittaa heille. SMS ei myy siis niitä itse. Mä kunnostin kaikki ne ovipahvien hilppeet valmiiksi joten kun ne joskus saadaan verhoilijalle asti niin ovatpahan valmiina.

4 yards rose coronado cloth @ $95/yard $380.00
6 yards rose metallic vinyl @ $49/yard 294.00
"V" crest for center of back seat 145.00
Pre-made carpet set 399.00
Extra yard carpet for kick panels 49.00
All materials to reconstruct the door panels 475.00
Pre-made headliner 259.00
Total for Cadillac $2001.00
Shipping to Michigan 89.00
Cadillac Total $2090.00

Joskus Samin kanssa aiheesta juttelinkin ja tosiaan sen 5kiloa euroja saa tollasen sisustaan varata jos penkit ja ovipahvit + katto tehdään. Sitten muut hilppeet päälle. Mun ainakin täytyy hankkia kojelauta Ruotsista ja se tais olla kuluineen tällähetkellä jotain 1500e luokkaa..

Flat De Ville
Hardtop Coupe

Post by Flat De Ville » Thu Apr 11, 2013 8:08 pm

Kyllä sitä tuohonkin saa rahaa sitten hakata. Huoh... :| Kojelauta mulla on jo onneksi tehty, aiemmin tuolla jo juteltiin siitä. Siitä mittariston istutuksesta muistutan vielä :wink: Noi rahojen vekslaukset kyllä jännittää aina kun tuolta rapakon takaa jotain kalliimpaa tilaa. Kämmien oikaisu on yleensä hidasta ja hankalaa, koska siellä toisessa pääsä ei tietysti virheitä tehdä. Ja jonkun naurettavan pienen väärinymmärryksen vuoksi voi molemmille jäädä paska maku suuhun. Onneksi on kyllä ainakin 95% kaikesta kaupankäynnistä on mulla onnistunut moitteettomasti. Mites muuten, kutsuuko Anttia Classic Motorshow tänä vuonna? Olis hauska turista hetki livenä näitä projektihommia. Olisi itse tarkoitus lauantaina cruisailla paikalle, teeman mukaisesti tietty! 8)

Antti A
Convertible Biarritz

Post by Antti A » Fri Apr 12, 2013 12:05 pm

Flat De Ville wrote: Mites muuten, kutsuuko Anttia Classic Motorshow tänä vuonna? Olis hauska turista hetki livenä näitä projektihommia. Olisi itse tarkoitus lauantaina cruisailla paikalle, teeman mukaisesti tietty! 8)
Juu eikähän sinne tule mentyä kun Lahdessa asustan. Tosin tänä vuonna haluaisin kovasti käydä myös Seinäjoen näyttelyssä "Gasoline kustom car -showssa" kun se on osittain tuttujen pyörittämä näyttely ja melko hyvää kalustoa ovat saaneet haalittua mukaan. Eli sotasuunnitelma on painua Pohjanmaalle loppuviikosta, käydä lauantaina seinäjoella ja ajella iltapäivästä Mercuryllä Lahteen. Classicciin tulisin sitten tämän suunnitelman mukaan sunnuntaina kerrankin asianmukaisella autolla.. 100% varmuudella en vielä osaa sanoa kuitenkaan kuinka tuo nyt menee.

kääkkä
Coupe Seville

Post by kääkkä » Fri Apr 12, 2013 3:46 pm

Joo, täytyy oikeen pyytää anteeksi Antti A:lta, kun kommentoin öljypumpun tivarista. Kaljapäissäni puhuin tietenkin omasta pumpustani. Viissatasessa kun on ulkopuolinen öljypumppu, jonka rattaat suhnaa suoraan lohkon kylkeä vasten. Siinä tiiviste ja sen paksuus on tärkeä. Ja tietysti oikea pulttien momentti.

Flat De Ville
Hardtop Coupe

Post by Flat De Ville » Wed Apr 17, 2013 5:40 pm

Antti A wrote:
Juu eikähän sinne tule mentyä kun Lahdessa asustan. Tosin tänä vuonna haluaisin kovasti käydä myös Seinäjoen näyttelyssä "Gasoline kustom car -showssa" kun se on osittain tuttujen pyörittämä näyttely ja melko hyvää kalustoa ovat saaneet haalittua mukaan. Eli sotasuunnitelma on painua Pohjanmaalle loppuviikosta, käydä lauantaina seinäjoella ja ajella iltapäivästä Mercuryllä Lahteen. Classicciin tulisin sitten tämän suunnitelman mukaan sunnuntaina kerrankin asianmukaisella autolla.. 100% varmuudella en vielä osaa sanoa kuitenkaan kuinka tuo nyt menee.
Säpinää siis riittää :) Katsotaan jos satutaan törmäämään. Mä tunnistan sun Mercuryn varmasti, eikä noita persian sand -60 flättejäkään pitäisi olla tietojeni mukaan kuin kaksi Suomessa. Eli ollaan varmasti molemmat vierekkäin Lahdessa sitten :wink:

Mulla vielä pieniä rengasmurheita, mutta eiköhän ne siiheksi ole ratkottu jo. Renkaat ainkin..

JiipeeH
Site Admin

Post by JiipeeH » Fri Apr 26, 2013 9:49 am

Bitch:n käkkylästä yritin korjata pari pikkujuttua,
takaluukun kiinni-vetäisy ei ole toiminut kiltisti,
syyksi paljastui(hope so..) viallinen kytkinsysteemi lukkomoottoripaketista,
ei ole onneksi hintakas uutena, 15€ rokkiautossa...

Seuraavaksi meinasin laittaa käytetyn ehjän mummotähtäimen konepellille rikkinäisen tilalle.
väärän mallinenhan se ebaystä sokkona tilattu oli, ilmeisesti vm. 94-99 keulamerkeissä on eroja...
uudessa oli kannassa eri kohdassa pykälät, -> talliin ja rälläkkä laulamaan ja pykälät pois... innostuneena takasin
pihalle jossa Bich odotti tutisevana kylmästä ilmasta johtuen... perskeles.. uudessa oli vähemmän kierrettä...
prikoilla tästä olisi kai selvitty mutta askartelu jatkui Bitchin jo lähdettyä,
siirsin uudesta tähtäinhilppeet vanhaan kantaan... kai se nyt menee jo paikalleen...

8)
Sedan Deville -68 Pillared HT

Post Reply