Milloin Cadillac liikenteessä?

Yleistä jutustelua. Rajoitetusti myös Cadillaceihin liittymättömiä juttuja.

Moderator: JiipeeH

Tuukka
Hardtop Coupe
Posts: 25
Joined: Tue Feb 27, 2007 7:04 pm
Location: Halkivaha

Post by Tuukka » Wed Apr 18, 2007 7:33 pm

Viikonloppuna käytiin hiukan kruisailemassa :D
Tuukka

User avatar
coupeDevil
Coupe Deville
Posts: 44
Joined: Sun Oct 29, 2006 5:31 pm
Location: maassa, ei maalla!

Post by coupeDevil » Wed Apr 18, 2007 7:38 pm

kyllä tampereelle olis tarkoitus mennä kaukolla, pääsiäisenä oltiin jo helsingin näyttelyssä ja kaikki toimi kun ajatus !

Kalle
Hardtop Coupe
Posts: 36
Joined: Tue Jan 24, 2006 12:12 am
Location: Mikkeli

Post by Kalle » Sat Apr 21, 2007 9:17 pm

Meikis meinasi ottaa -74 avo Eldon käyttöön 5.5. Ja -79 Coupe deVille samoihin aikoihin (jollei joku osta siitä hyvää Jenkkiä itselleen, kts. www.nettiauto.com).
--------------------------------------------------------------------------------------
Kyllä lähtee....-71 Lincoln Mk III, -72 Ford LTD avo, -98 Yamaha Drag Star

60 special
Convertible Biarritz
Posts: 671
Joined: Sat Jan 14, 2006 9:02 am
Location: Oulu

Post by 60 special » Sat Apr 21, 2007 9:27 pm

Tertsi wrote:Vuosi sitten Cadillac herätettiin talviunilta huhtikuun alkupäivinä, ajokausi kesti aina lokakuun alkuun asti jollonka härvelistä irroteltiin tekniikka. Keskikesällä tuli maileja tolkuttomasti, tuhannen kilometrin lenkkejäkin tuli muutama heitettyä. Olipa tuo kuukauden päivät jokapäiväsenä käyttöautonakin kun Buickista levis vesipumppu enkä saanu aikaseks vaihtaa sitä uuteen heti.

Tuleva ajokausi alkaa sitten kun tekniikka on nipussa, näillä näkymin se on huhti-toukokuun vaihdetta.

Tässä vielä tunnelmakuvaa 2006 ajokauden "avajaisista":
Image

Tuli tuosta kuvasta mieleen, että miksei GM älynnyt vuonna 65 tarjota koriversiota, josta nuo fenderit puuttuu kokonaan ? Katsokaa vaikka vuoden 64- Eldoradoa, siinähän ei noita fendereitä ole, vaan takapyöränaukot ovat korkeat, mielestäni tosi hyvännäköiset... tässäpä pieni tuunaus-vinkki 65-66 omistajille ( Calais, Deville -sarjat )

User avatar
sevillejussi
Convertible Biarritz
Posts: 307
Joined: Tue Jan 23, 2007 5:52 pm
Location: YLÖJÄRVI

Post by sevillejussi » Sun Apr 22, 2007 9:09 am

Olivat silloin muotia, mutta olisihan taas aihetta tuunaamiseen, kun saattaa sen alkuperäiseen asuun. Joku tykkää äidistä - minä tyttärestä. :roll:

caddy1961
Convertible Coupe
Posts: 95
Joined: Sat Mar 17, 2007 9:23 pm
Location: Iisalmi

käyttöön

Post by caddy1961 » Tue Apr 24, 2007 8:46 pm

Eilen lähti -61 sdv liikenteeseen.
Nainen ja 1961 Cadillac.

Tyhmiäkin kysymyksiä voi esiintyä... Olkaa kärsivällisiä;=)

J.Twang
Sedan Deville
Posts: 14
Joined: Fri May 19, 2006 7:53 am
Location: Tampere

Post by J.Twang » Thu May 24, 2007 7:48 pm

Viime lauantaina tärähti tuore leima rek.otteeseen.
Mikä helevetti tähän ny tuli !!!

Tuukka
Hardtop Coupe
Posts: 25
Joined: Tue Feb 27, 2007 7:04 pm
Location: Halkivaha

Post by Tuukka » Sun May 27, 2007 9:39 pm

J.Twang wrote:Viime lauantaina tärähti tuore leima rek.otteeseen.
Meillä vissiin viikkoa myöhemmin
Tuukka

Tertsi
Convertible Coupe
Posts: 75
Joined: Mon Jan 23, 2006 12:44 am
Contact:

Post by Tertsi » Thu Jun 28, 2007 6:10 pm

Eipä ole kauko vieläkään tien päällä, koneremontin jälkeen en oo saanu käymään sitä kunnolla. Tai kerran se kävi kunnolla, lähti hienosti käyntiin ja pysyi käynnissä ja huoli vaihteen päälle ja näin edespäin mutta nokan sisäänajon jälkeen ei enää käynyt. Öljynpaineet heittelee, vika on pumpun säätimessä, mäntä jumittaa. Nyt sen pitäis olla ok mutta auto ei silti tahdo lähteä käyntiin. Akku sökö, ei jaksa omin voimin startata kunnolla, apuvirta-autoa ei mahdu tallinsuulle, pitäis cädi työntää pihalle ja siellähän tulee vettä kun esterin p*rseestä.
Cadillac Sedan DeVille 1965
Lincoln Continental Mark V 1978

60 special
Convertible Biarritz
Posts: 671
Joined: Sat Jan 14, 2006 9:02 am
Location: Oulu

Post by 60 special » Fri Jun 29, 2007 4:23 pm

No voi vinetto, että osaa koetella miestä :? , Muistui mieleeni kun kerroit että cadi ei pysy käynnissä tapaus vuodelta 86. Silloin minulla oli 64 Bel Air johon remontoin 327 koneen peruusteellisesti ts. kaikki liikkuvat uusiksi. Kun vein lohkon koneistamolle niin ohjeistin työnjohtoa että valmiiksi väljää ei sitten tarvi tehdä, osaan kyllä hoitaa sisäänajohommat :shock: , No ne teki siitä sitten niin tivin ettei se jaksanut käydä ollenkaan aluksi, löi tulta kaasarista, ja paukkui ja jytisi, lisäksi nosti lämpöjä niin että oli välillä pakko jäähdytellä sammuttamalla kone ja valella kylmällä vedellä päältäpäin. Mutta sitkeästi vain sitä käyttelin tuntikausia ja alkoihan se lopulta tyhjääkin käydä, tais tulla nokka hyvin sisäänajetuksi kun täytyi niin kovalla käyttää. Olisiko tuossa sun tapaiksessa käynyt samalla tavalla, ts. männän välys on niin pieni että se alussa haluaa sitä jumittaa ? Manualin mukaan Cadillacin männänvälyksen tulisi olla .0008 - .0012 " eli tutummin :0,002-0,003 mm se on todella pieni välys se. Toivottavasti saat Caucosi pian on the road :P :P

Tertsi
Convertible Coupe
Posts: 75
Joined: Mon Jan 23, 2006 12:44 am
Contact:

Post by Tertsi » Sat Jun 30, 2007 3:21 pm

On se rempan jälkeen kerran käynyt nätisti tyhjäkäyntiä ja huolinut vaihteen silmään ja näin poispäin, eli tuskin vika on liian kireessä koneessa. Vian on lähestulkoon pakko olla sytkässä, kaasarissa tai mahdollisesti siinä öljynpaineen säätimessä. Tilannetta tutkitaan, tää viikko on mennyt pieleen huonon akun takia, ei ole päässy starttaileen oikein, eilen hain uuden akun ja latailin sitä vielä, tänään uutta yritystä.
Cadillac Sedan DeVille 1965
Lincoln Continental Mark V 1978

60 special
Convertible Biarritz
Posts: 671
Joined: Sat Jan 14, 2006 9:02 am
Location: Oulu

Post by 60 special » Wed Apr 16, 2008 4:35 pm

:cry: Myöhässä on kevät pohjois suomessa, ei viitsi ottaa käkkylää liikenteeseen, pihallakin lunta puolimetriä... :evil: ,Wapuksi on jo pakko päästä cruisaan :D :D

User avatar
sevillejussi
Convertible Biarritz
Posts: 307
Joined: Tue Jan 23, 2007 5:52 pm
Location: YLÖJÄRVI

Post by sevillejussi » Wed Apr 16, 2008 6:16 pm

Aurinko alkoi tänään niin mukavasti paisteleen ja ulkolämpötilakin kohosi jo lähelle kymmentä astetta, niin kyllä alkoi "hormoonit hyrräämään".
Hätäpäissäni kampesin Sevillen pois pukeilta, että eiköhän tulevana viikonvaihteena päästä bulevardille. 8)

Jonte
Hardtop Coupe
Posts: 35
Joined: Mon Aug 13, 2007 5:00 pm
Location: Kangasala

Post by Jonte » Thu Apr 17, 2008 7:08 am

Kyllä kova yritys on ainakin päällä, että Hot Rod Showhun Cädillä päästäis. Kone on vielä pukissa moottorirempan jäljiltä, mutta tulevana viikonloppuna pitäis nostaa se taas auton keulalle. Toivottavasti ensikäynnistys sujuu ongelmitta ja ensiviikolla voi kurvata konttorille hakemaan leimaa. Tuleekohan kiire??
Well my baby drove up in a brand new Cadillac... Ainakin melkein...

User avatar
kalikali
Convertible Coupe
Posts: 64
Joined: Tue Jan 31, 2006 8:49 am
Location: Mikkeli
Contact:

Post by kalikali » Thu Apr 17, 2008 7:22 am

Ensi viikolla (vk 17) pitää viimeistään saada liikenteeseen.
Kerkeää vähän koepörrätä ja putsailla ennen kuin lähtee viemään sitä Lahden Motor Car Show:n 3.-4.5.08.
Kaikki sinne!

Post Reply