429 - Remontin päivitys

Esittele oma projektisi

Moderators: JiipeeH, Kuli

User avatar
Antti A
Convertible Biarritz
Posts: 261
Joined: Thu Sep 03, 2009 4:11 pm
Location: Lahti - Isokyrö

Re: 429 - Remontin päivitys

Post by Antti A » Fri May 15, 2015 8:02 am

Asiallisen näköistä touhua! Oletko ehtinyt yhtään mittailla kulutuksia?
Cadillac Coupe De Ville 1959 http://garage59.blogspot.fi/

User avatar
60 special
Convertible Biarritz
Posts: 671
Joined: Sat Jan 14, 2006 9:02 am
Location: Oulu

Re: 429 - Remontin päivitys

Post by 60 special » Fri May 15, 2015 12:27 pm

Kiitos kiitos :P , en mitään virallisia kulutuslukemia ole vielä ottanut, n 200 miles vasta ajanut tälle kesälle. Mutta....varsin hyvä perstuntuma minulla on koska ostan aina samanverran gasoa (n 30 ltr ), ja tankkausvälit on kyllä harventuneet :shock: , jotenkin on maltillisempi bensamittarin viisarin liike nyt :wink: Mutta toki teen mittauksia kesän aikana, kirjoittelen sitten niitä tänne.
Cadillac... The Standard of The World
Kahden Cadillacin loukussa since 3/2012 ;)

User avatar
60 special
Convertible Biarritz
Posts: 671
Joined: Sat Jan 14, 2006 9:02 am
Location: Oulu

Re: 429 - Remontin päivitys

Post by 60 special » Sat Jul 04, 2015 7:14 pm

No nyt ois daattaa Cadillacin kulutuksesta :shock: :shock: Ajelin tänään 230 km lenkin Oulusta Oulaisiin Weteraanikonepäiville. Siinäpä oiva tilaisuus mitata kulutus tieteellisen tarkasti... :wink:
Tankkasin tankin piripintaan 98 oktaanista ja suuntasin keulan Oulaista kohti. Matkanopeutena käytin maltillista 90 km/h nopeutta. Jo matkan edetessä hieman ihmettelin bensamittarin viisarin hieman hitaanlaista
liikettä, mutta sehän on ohjeellinen muutenkin. Reissu meni hyvin, tuomisena 2 tuubia Autosol kiillotustahnaa, ei muuta. Mutta palkinto odotti tutun tankkausaseman mittarilukeman muodossa...täytin tankin
piripintaan, eikä sinne mennyt kuin hymyilyttävät 29,86 l :shock: Navigaattorin mukaan matkaa oli kertynyt tasan 230 km. Laskutoimitus antoi tuloksen 12,98 L /100 Km :mrgreen:
Tiedän, tulos on uskomaton, en ollut uskoa itsekään sitä. Mutta täyttä totta joka sana 8) Etenkin kun ottaa huomioon että kyseessä on 60 luvun täysikokoinen jenkkiauto seitsemän litran veekasilla. Painoa
kuljettajan sekä vängärin lisäksi toi täpötäysi tankki (100 L ), eli paino kipusi 2500 kg tienoille. Matkaeväänä pyöri läppärillä Tunerstudio , josta oli helppo seurata onnline-tilassa moottorin parametrejä, kierrosluku
oli n 2050 rpm, kaasuläppä 15 % auki, sytytysennakko 30 astetta, sekä afr-luku 15,0-15.5 välillä, eli hieman laihalla. Saa pistää paremmaksi mutta ei oo pakko.... :mrgreen: :mrgreen:
Cadillac... The Standard of The World
Kahden Cadillacin loukussa since 3/2012 ;)

Mr. El Maco
Sedan Deville
Posts: 15
Joined: Mon Jan 05, 2015 9:05 am

Re: 429 - Remontin päivitys

Post by Mr. El Maco » Sun Jul 12, 2015 2:04 pm

Seuraavaksi ylivaihdeloota lukkoturbaanilla ja sehän on kohta taloudellisempi kuin huono hybridi :)

User avatar
60 special
Convertible Biarritz
Posts: 671
Joined: Sat Jan 14, 2006 9:02 am
Location: Oulu

Re: 429 - Remontin päivitys

Post by 60 special » Sun Jul 12, 2015 3:52 pm

:lol: On kyllä käynyt mielessä TH700 R4-loota. Amerikan poijaat on niitä laitelleetkin... :shock: Vaatisi adapterin ja kaikenlaista mukavaa askarointia :mrgreen:
http://65-66cadillaccommunity.grou.ps/talks/7656836/
Cadillac... The Standard of The World
Kahden Cadillacin loukussa since 3/2012 ;)

Mr. El Maco
Sedan Deville
Posts: 15
Joined: Mon Jan 05, 2015 9:05 am

Re: 429 - Remontin päivitys

Post by Mr. El Maco » Sun Jul 12, 2015 7:02 pm

Mulla sama ajatus. Lootakin hommattu, muutoin vasta ajatusvaiheessa. Adapteri löytyi sellaisenaan kun vaan tilaa. Kardaanin ja yoken sopivuus on kysymysmerkki. Tuolla pitäis kierrosten tippua ja vielä väännönkin riittää. Kestänee, jos ei kumia polta. Shift kit suositeltava.

User avatar
60 special
Convertible Biarritz
Posts: 671
Joined: Sat Jan 14, 2006 9:02 am
Location: Oulu

Re: 429 - Remontin päivitys

Post by 60 special » Sun Jul 12, 2015 8:00 pm

Mielenkiintoista :) Oliko niin että jos kyseessä pre-86 laatikko niin nopeusmittarin kanssa ei tule niin suurta jumppaa ? Miten lienee välitykset tässä seitensatasessa :?: Tuon orkkis 400 hyväksi täytyy
lukea vielä se Switch Pitch turbiini, eli kaksilla eri siivillä varustettu turbiini joka antaa lujan alaväännön, sitähän näissä painavissa Cadilalceissa tarvitaan :!:
Tässä yhden firman adapteri :http://www.transmissionadapters.com/new ... %20011.jpg
Cadillac... The Standard of The World
Kahden Cadillacin loukussa since 3/2012 ;)

Catiska
Convertible Biarritz
Posts: 176
Joined: Sat Jun 11, 2011 6:17 pm
Location: Lappeenranta
Contact:

Re: 429 - Remontin päivitys

Post by Catiska » Mon Jul 13, 2015 10:52 am

60 special wrote:No nyt ois daattaa Cadillacin kulutuksesta :shock: :shock: Ajelin tänään 230 km lenkin Oulusta Oulaisiin Weteraanikonepäiville. Siinäpä oiva tilaisuus mitata kulutus tieteellisen tarkasti... :wink:
Tankkasin tankin piripintaan 98 oktaanista ja suuntasin keulan Oulaista kohti. Matkanopeutena käytin maltillista 90 km/h nopeutta. Jo matkan edetessä hieman ihmettelin bensamittarin viisarin hieman hitaanlaista
liikettä, mutta sehän on ohjeellinen muutenkin. Reissu meni hyvin, tuomisena 2 tuubia Autosol kiillotustahnaa, ei muuta. Mutta palkinto odotti tutun tankkausaseman mittarilukeman muodossa...täytin tankin
piripintaan, eikä sinne mennyt kuin hymyilyttävät 29,86 l :shock: Navigaattorin mukaan matkaa oli kertynyt tasan 230 km. Laskutoimitus antoi tuloksen 12,98 L /100 Km :mrgreen:
Tiedän, tulos on uskomaton, en ollut uskoa itsekään sitä. Mutta täyttä totta joka sana 8) Etenkin kun ottaa huomioon että kyseessä on 60 luvun täysikokoinen jenkkiauto seitsemän litran veekasilla. Painoa
kuljettajan sekä vängärin lisäksi toi täpötäysi tankki (100 L ), eli paino kipusi 2500 kg tienoille. Matkaeväänä pyöri läppärillä Tunerstudio , josta oli helppo seurata onnline-tilassa moottorin parametrejä, kierrosluku
oli n 2050 rpm, kaasuläppä 15 % auki, sytytysennakko 30 astetta, sekä afr-luku 15,0-15.5 välillä, eli hieman laihalla. Saa pistää paremmaksi mutta ei oo pakko.... :mrgreen: :mrgreen:
Tuosta kulutuksesta. Yhdellä tankkauksella ja siitä lasketusta kulutuksesta ei saa kuin karkeasti suuntaa-antavia tuloksia. Pienikin ero auton asennossa ja tankkiin menee se 8l enemmän.

User avatar
60 special
Convertible Biarritz
Posts: 671
Joined: Sat Jan 14, 2006 9:02 am
Location: Oulu

Re: 429 - Remontin päivitys

Post by 60 special » Mon Jul 13, 2015 5:18 pm

Ai 8 litraa... höpöhöpö :evil: Vai meinaatko että jätin tahallaan tankin 8 litraa vajaaksi :?: Osaan kyllä tankata piripintaan, 35 vuoden kokemuksella :!: Eikä tähän hyvään tulokseen ole pakko kenenkään uskoa tai sitä kadehtia, riittää että itse tiedän sen todeksi :mrgreen:
Cadillac... The Standard of The World
Kahden Cadillacin loukussa since 3/2012 ;)

Mr. El Maco
Sedan Deville
Posts: 15
Joined: Mon Jan 05, 2015 9:05 am

Re: 429 - Remontin päivitys

Post by Mr. El Maco » Tue Jul 14, 2015 9:40 pm

Ei Catiska varmaan kateellinen kulutuksista oo. Vaan kyllä tankki siltä näyttäis, että sinne saa ilmataskun jäämään jos auto on eri asennossa. Useammalla tankkauksella saa tarkemman kulutuksen, joka voi yhtä hyvin olla pienempikin. Jo 3L heitto tankkauksessa tekee reilun litran virheen kulutukseen, suuntaan tai toiseen. Omastani oon mittaillu reilut 1400km ja sekalaisessa (50/50 kaupunki/maantie) tasan 16l/100km. Tuon alemmas se tuskin tippuu vaikka vähän kaasaria säätelisi. Tyytyväinen oon tuohon, mutta ainahan se pienempi on parempi jos kulutuksesta on kyse..

Post Reply