Nahkaverhoilun kunnostus

Kaikki aihepiiriin liittyvät jutut tänne. Cadillacs only!

Moderators: JiipeeH, Kuli

Post Reply
Timo K.
Sedan Deville

Nahkaverhoilun kunnostus

Post by Timo K. » Mon Feb 18, 2013 6:45 pm

Onko kokemuksia hyvistä tuotteista nahkaverhoilun puhdistamiseen ja kunnostukseen? Sevillen istuimet kaipaisivat vähän TLC:tä, vaalea väri (shale) on aikojen saatossa päässyt vähän tummentumaan ja olisi toiveena saada kesäksi sisusta siistiin kuntoon.

j-p
Convertible Coupe

Re: Nahkaverhoilun kunnostus

Post by j-p » Tue Feb 19, 2013 12:55 am

moikka!
Itse olen hoitanut viimeaokoina Glymin nahka aineilla ja on
onnistunut hyvin!Väri kylläkin punainen!
Kannattaa kokeilla pienel alueel ja sit loput!
ter: j-p :D
Oma cadin lisäksi on uudehko Chrysler sebring

Joe Cool
Convertible Biarritz

Post by Joe Cool » Wed Feb 20, 2013 11:05 am

Puhdistus kannattaa aloittaa mäntysuovalla, se puhdistaa ja pehmentääkin jotenkin. Sitten kun saa puhtaaksi, niin mikä hyvänsä nahanhoitoaine hoitaa homman.

Todella likaisiin kohtiin (joku paha tahra esim.) voi varovasti kokeilla maalarinpesua laimennettuna ja sitten pyyhkiä sen jäljet puhtaaksi ihan vesirätillä ja jatkaa mäntysuovalla.

Ratasatustarvikeliikkeistä löytyy hyllyllinen nahanhoitoaineita öljyistä kiinteämpiin.

Ainoa huono puoli näissä on se, että niitä ei saa keräilyautojen erikoisliikkeistä kovaan hintaan 8)

60 special
Convertible Biarritz

Post by 60 special » Wed Feb 20, 2013 3:31 pm

Nahkaverhoilujen puhdistukseen on hyvä käyttää Marseille-saippuaa :shock: Sisältää joitain luonnon öljyjä, ja on lisäksi tosi edullista, n 2,50 E /paketti. Toimii todella hyvin, on kokemusta.
Cadillac... The Standard of The World
Kahden Cadillacin loukussa since 3/2012 ;)

kääkkä
Coupe Seville

Post by kääkkä » Sat Mar 16, 2013 8:16 pm

Kuten Joe Cool sanoi, on ihan perinteinen mäntysuopa hyvä keino pinttyneeseen likaan oikean nahkan pinnassa. Älkää MISSÄÄN NIMESSÄ ruiskuttako mitään silikonia sisältävää ainetta autoihinne. Se esim. vaikeuttaa jälleenmaalausta n.500-1000€ edestä. (ellei itse pese autoa tinnerillä moneen kertaan ennen maalausta). Silikoni ruiskutettuna kojelautaan pehmentää vinyyliä. Mutta valitettavasti se haihtuessaan ottaa mukaansa myös vinyylin pehmennysaineita. Tuloksena on hauras ja halkeileva kojelauta. Tiedän tämän itse kokeneena. (kts mun sivut). Auton sisäosien hoitoon on olemassa oikein hyviä silikonittomia tuotteita. Ihan nahkoille ja vinyyleille.

S4M11985
Coupe Deville

Post by S4M11985 » Sun May 05, 2013 3:35 pm

Itse ostin suutarilta Ekol-Olja nahka öljyä. On hajusteeton ja tahraamaton ja näin ekoihmisinä suositaan luonnontuotteita :D

Ainut mikä vika niin pitäisi levittää lämpimässä niin että nahan huokoset ovat auki ja hintakin vaivaiset 10€ ja suutari sano että tällä 250ml pullolla vedät auton penkit neljään kertaan ainetta säästelemättä

Post Reply