Fleetwood Broughamin vm.-87 katon ulkop:n hoito?

Kaikki aihepiiriin liittyvät jutut tänne. Cadillacs only!

Moderators: JiipeeH, Kuli

Post Reply
FleetwoodBrougham
Sedan

Fleetwood Broughamin vm.-87 katon ulkop:n hoito?

Post by FleetwoodBrougham » Fri Nov 21, 2014 1:53 pm

Tuntuu siltä, että Cadillacin katto (nahkaa vai vinyyliä?) vaatisi jotain hoitoa.
Kyse on ulkopinnan puhdistamisesta (vähäistä pölyä) ja ylläpitohoidosta. Ei ole aikaisempia kokemuksia "rättikatto"amer.autoista.
Ruoste-ongelmia ei ole listoissa eikä muuallakaan :D , tosi hyväkuntoinen auto.
Varastossa on Diamondbriten Leather Protector. Millä puhdistetaan?
Kiitos neuvoista etukäteen.

Antti A
Convertible Biarritz

Re: Fleetwood Broughamin vm.-87 katon ulkop:n hoito?

Post by Antti A » Wed Dec 10, 2014 3:09 pm

Eikähän se vinyyliä ole, kun nahka kerran imee vettä niin se on hieman huono verhoilumateriaali ulkokäyttöön. Puhdistukseen löytyy useilta merkeiltä tuotteita mm. Autoglym, Presta, Mequiars ym. Varmaankin pehmeä sieni ja hyvälaatuinen pesuaineliuos toimii puhdistukseen hellävaroen. Monesti vinyylin pesu onnistuu pinttyneestä liasta hyvin "taikasienellä" eli tuollaisella sekatavarakaupoista löytyvällä yleensä valkoisella sienellä joka kastellaan ja hinkataan sillä pinta puhtaaksi. Mitään vaurioita tuo tuote ei ole minun käytössä koskaan aiheuttanut, pikemminkin päinvastoin sillä lika lähtee aivan helkkarin hyvin ihan pelkällä vedellä. Kokeile kuitenkin varmuuden vuoksi ensin johonkin reunaan. Puhdistuksen jälkeenhän se tarvii suoja-aineen, mutta ihan varma en ole onko tuo nahanhoitoaine nyt parasta tähän? Noilta aiemmin luettelemiltani merkeiltä pitäisi löytyä ainakin convertible care tyyppistä tököttiä, joka hylkii likaa ja vettä. Ehkä itse yrittäisin etsiä sellaisen tuotteen joka jättää pinnan mataksi eikä kiillota sitä. Parhaimmat neuvot antaa varmasti noiden tuotteiden jälleenmyyjät ja itse kokeilemalla löytyy se paras metodi.
Cadillac Coupe De Ville 1959 http://garage59.blogspot.fi/

Post Reply