Brougham 1987 ilmastoinnissa ongelmia

Autoihin ja niiden tekniikkaan liittyvät asiat

Moderators: JiipeeH, Kuli

Post Reply
FleetwoodBrougham
Sedan

Brougham 1987 ilmastoinnissa ongelmia

Post by FleetwoodBrougham » Sat Aug 01, 2015 5:42 pm

Pikku hiljaa alkoi ilmastoinnin tehot laskea. Viime syksynä laitettiin nesteet. Ajettu muutama kuukausi kesäajoja. Tänään sitten krahina konepellin alla alkoi olla sen verran häiritsevää, että en enää käyttänyt ilmastointia. Defrost-puhalluksella ei mitään ylimääräisiä ääniä kuulu. Voiko nesteen väheneminen tapahtua 4:ssä kuukaudessa, aiheuttaako se krahinaa A/C Compressorissa vai oisko viisainta varautua uuden osan ostoon. Voin laittaa tänne videopätkän, jos joku niin haluaa.

sevillejussi
Convertible Biarritz

Re: Brougham 1987 ilmastoinnissa ongelmia

Post by sevillejussi » Mon Aug 10, 2015 5:14 pm

Jos kompressori on alkuperäinen, niin on mahdollista, että sillä on mailit täynnä. Vuosikymmenten aikana voiteluöljy on kulkeutunut verkostoon ja näin kompressori käy kuivana. Joskus takavuosina minun autossani AcDelco leikkasi kiinni, kun otin sen auki, ei ollut kompressorissa tippaakaan öljyä. Viime kesänä ystäväni -81 Fleetwoodissa kompressori leikkasi kiinni.
Voihan se rahina tulla myös kytkimen laakerista. Mikäli hankit uuden kompressorin, niin kannattaa harkita uuden ACDelcon ostoa, eli ei tehdaskorjattua, kokemusten mukaan korjatut ovat lyhyempi-ikäisiä .... poikkeusia tietenkin on.
Ja voihan se neste karata jos on vuoto, itselläni kävi muutamia vuosia sitten niin, että Rivieran nesteet säilyivät n. kymmenen minuuttia, mutta luulen, että "huolto" ei osannut laittaa nestettä riittävästi, koska nykyisin nesteet ovat pysyneet jo yli kolme vuotta.

Catiska
Convertible Biarritz

Post by Catiska » Thu Aug 13, 2015 3:22 pm

Minulla rahina tuli kompuran laakerista. Tiivisteet ja laakerit kompuraan maksaa n. 70,- ja voi vaihtaa itse.

FleetwoodBrougham
Sedan

Post by FleetwoodBrougham » Wed Aug 10, 2016 4:04 pm

Voisiko joku oikeasti asian tietävä vastata pariin yksinkertaiseen kysymykseen? "Asiantuntijoita" on tässä ympärillä ollut nyt ihan tarpeeksi. Tällaista iäkkäämpää naisenpuolta ei nuoret miehet ota oikein tosissaan :roll:
Uusi four Seasons A/C kompura tulossa autooni. (Fleetwood Brougham -87)
1. Mikä on oikea järjestys öljyn ja kylmäaineen laittamisen kanssa. Kumpi ensin?
2. Miten öljy laitetaan oikein? Määrä 80g?? Puolet suoraan kompuraan?
3. Pitääkö huuhtelua varten purkaa koko systeemi. Sisällä nyt vanhat myrkyt R12. Valmistaja suosittelee R134a:ta.
4. PARAS HUOLTOPAIKKA KESKI-POHJANMAAlla/lähialueella?? Pääsis vähimmällä säätämisellä.

Itsellä menee nämä tekniset jutut ihan yli ja tuntuu, että verstaillakin on monta eri mielipidettä asioista. Jos nyt en osannut kysyä jotain oleellisen tärkeää yksityiskohtaa, saa selvittää senkin.

Post Reply