Vesipumppu 59-62 korjaussarja

Autoihin ja niiden tekniikkaan liittyvät asiat

Moderators: JiipeeH, Kuli

Post Reply
juki
Coupe Deville

Vesipumppu 59-62 korjaussarja

Post by juki » Tue Feb 13, 2007 5:32 pm

Olisiko kellään tietoa mistä saisi vesipumpun korjaussarjan 390 koneeseen edullisesti vaikka USA maasta vm 59-62. Itse korjasin pumpun pikkuvalmetin ( siis traktorin korjausarjalla ) mutta homma vaati hieman rakentelua, ja pumppu ei toiminut kovin pitkään vuotamatta. :?

Grease Monkey
Coupe Deville

Post by Grease Monkey » Wed Feb 14, 2007 4:52 am

Minkä Valmetin korjaussarjalla teit remontin? Mitä ongelmia tuli? Tuli vain mieleen, että koneistamalla osia ja tarvittaessa tekemällä uusia, niin eiköhän pumpusta saa toimivan.

Itsellä on kanssa pumppuremontti työlistalla ja koneistusvehkeet löytyy kotoa.

juki
Coupe Deville

Post by juki » Wed Feb 14, 2007 7:24 pm

Grease Monkey wrote:Minkä Valmetin korjaussarjalla teit remontin? Mitä ongelmia tuli? Tuli vain mieleen, että koneistamalla osia ja tarvittaessa tekemällä uusia, niin eiköhän pumpusta saa toimivan.

Itsellä on kanssa pumppuremontti työlistalla ja koneistusvehkeet löytyy kotoa.
Hain korjaussarjan pikkuvalmetin nimikkeellä lienee myös 60 luvulta esim. Valmet 361
pumpun laakerissa luki made in canada joten luulen että laakeri on ainakin samaa kokoa.
Akselia piti lyhentää toisesta päästä ja hiilistefan laitoin muistaakseni väärinpäin kuin pitäisi. Akselin katkaisin kotikonstein laittamalla em. laakerin ruuvipenkkiin ja pistin pyörimään porakoneella jolloin katkaisun tein kulmahiomakoneella ( Tuli kuin sorvissa tehty ).
Akselin paksuudessa saattaa olla jonkin kymmenys millin ero ??? vaikkakin
Valmet on tehty Englannin tuumamitoilla. Englannin ja USA:n tuumissa lienee pieni ero.

fleetwood-55
Sedan Deville

Post by fleetwood-55 » Sat Mar 03, 2007 3:19 pm

Minun muistaakseni korjaussarja on 3-sylinterisen Valmetin.Sitä en muista mikä Valmetin malli.

Post Reply